biuro@pgoze.pl

Kontakt

Niezbędne informacje do zgłoszenia awarii:

Przed wykonaniem telefonu do Nas, sprawdź czy nie wystąpił problem z zasilaniem w domowej instalacji elektrycznej, czy wszystkie zabezpieczenia są załączone. Jeżeli wszystko jest załączone, a problem dalej występuje zadzwoń do Nas PG OZE udzieli wsparcia technicznego. W trakcie rozmowy telefonicznej poprosimy Cię o podanie:
  • imienia i nazwiska na kogo jest umowa,
  • producenta falownika,
  • dokładnego opisu zaistniałej sytuacji lub podanie kodu błędu.
  • daty od kiedy występuje problem

Monitoring instalacji:

Do zdalnego monitorowania pracy instalacji fotowoltaicznej możesz korzystać z dedykowanych aplikacji dostępnych do pobrania ze Sklepu Play lub App Store. W dniu montażu otrzymujesz od Instalatora dane do logowania oraz link do dedykowanej aplikacji.

Pamiętaj, że do zdalnego monitoringu wymagane jest doprowadzenie internetu w pobliżu inwertera.

Jeśli zmieniłeś dostawcę internetu lub hasło – monitoring przestanie działać. Musisz zmienić w ustawieniach aplikacji dane wifi:

Problemy z logowaniem:

Jeśli nie pamiętasz hasła do jakiejkolwiek z aplikacji, zawsze możesz skorzystać z opcji automatycznego resetu. Tę funkcję znajdziesz pod oknem logowanie.
Wybierz opcję przypomnienia na adres e-mail.

Przyczyną wyłączania się instalacji lub nie włączania się jest brak promieniowania słonecznego lub zalegający śnieg na modułach, który uniemożliwia produkcję energii.

• Błąd 1 – Błąd funkcjonalny w jednostce mikrokontrolera – Naprawa – Odłącz falownik od publicznej sieci elektroenergetycznej i generatora fotowoltaicznego, a następnie podłącz go ponownie po zgaśnięciu diody LED. Jeśli ten błąd jest nadal wyświetlany, skontaktuj się z serwisem.

• Błąd 9 – Brak napięcia z sieci. Sprawdź, czy masz prąd w domu (na wszystkich fazach) oraz czy bezpieczniki w skrzynkach przy falowniku są podniesione. W pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim Zakładem Energetycznym – większość tych błędów wynika z awarii/prac prowadzonych przez jego pracowników. Gdy napięcie powróci, falownik podejmie pracę.

• Błąd 10 – Napięcie sieciowe przekracza dopuszczalny zakres (253V) skontaktują się z dostawcą energii elektrycznej.

• Brak zielonej diody na antenie pod falownikiem – świadczy o rozłączeniu są falownika z internetem domowy. Ponowna konfiguracja.

• Błąd 147 i 148 – Brak zasilania po stronie sieci – Naprawa Sprawdzić, czy nie nastąpiła przerwa w dostawie prądu z sieci elektrycznej. Jeśli zasilanie jest a błąd dalej występuje. Skontaktuj się z działem Technicznym.

• Błąd 143 – Zbyt wysokie napięcie w sieci – Naprawa Zgłoś problem z napięciem do swojego Zakładu Energetycznego. Gdy jego pracownicy zwerfikują sytuację i przywrócą właściwe parametry sieci, falownik podejmie pracę.

Najczęstsze błędy i alarmy na falownikach:

Przyczyną wyłączania się instalacji lub nie włączania się jest brak promieniowania słonecznego lub zalegający śnieg na modułach, który uniemożliwia produkcję energii.
W okresie najintensywniejszej produkcji, nadwyżki energii trafiają do sieci. Duża ilość instalacji w danej lokalizacji, oddając w tym samym czasie nadwyżki energii, podnosi wartość napięcia (powyżej 253V). Konsekwencją jest wyłączenie falownika a produkcja energii spada do zera. Ponieważ problem leży po stronie Zakładu Energetycznego, to właśnie on jest zobowiązany do podjęcia działań mających na celu jego szybkie i skuteczne rozstrzygnięcie.

• Błąd 1 – Błąd funkcjonalny w jednostce mikrokontrolera – Naprawa – Odłącz falownik od publicznej sieci elektroenergetycznej i generatora fotowoltaicznego, a następnie podłącz go ponownie po zgaśnięciu diody LED. Jeśli ten błąd jest nadal wyświetlany, skontaktuj się z serwisem.

• Błąd 9 – Brak napięcia z sieci. Sprawdź, czy masz prąd w domu (na wszystkich fazach) oraz czy bezpieczniki w skrzynkach przy falowniku są podniesione. W pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim Zakładem Energetycznym – większość tych błędów wynika z awarii/prac prowadzonych przez jego pracowników. Gdy napięcie powróci, falownik podejmie pracę.

• Błąd 10 – Napięcie sieciowe przekracza dopuszczalny zakres (253V) skontaktują się z dostawcą energii elektrycznej.

• Brak zielonej diody na antenie pod falownikiem – świadczy o rozłączeniu są falownika z internetem domowy. Ponowna konfiguracja.

• Błąd UTILITY LOSS – Brak napięcia z sieci. Sprawdź, czy masz prąd w domu (na wszystkich fazach) oraz czy bezpieczniki w skrzynkach przy falowniku są podniesione. W pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim Zakładem Energetycznym – większość tych błędów wynika z awarii/prac prowadzonych przez jego pracowników. Gdy napięcie powróci, falownik podejmie pracę.

• Błąd VAC FAILURE – Napięcie z sieci poza zakresem- zbyt niskie lub zbyt wysokie. Zgłoś problem z napięciem do swojego Zakładu Energetycznego. Gdy jego pracownicy zwerfikują sytuację i przywrócą właściwe parametry sieci, falownik podejmie pracę.

• Błąd 147 i 148 – Brak zasilania po stronie sieci – Naprawa Sprawdzić, czy nie nastąpiła przerwa w dostawie prądu z sieci elektrycznej. Jeśli zasilanie jest a błąd dalej występuje. Skontaktuj się z działem Technicznym.

• Błąd 143 – Zbyt wysokie napięcie w sieci – Naprawa Zgłoś problem z napięciem do swojego Zakładu Energetycznego. Gdy jego pracownicy zwerfikują sytuację i przywrócą właściwe parametry sieci, falownik podejmie pracę.

Falownik HyponTech

Falownik GoodWe

Mikrofalownik Hoymiles

Formularz kontaktowy PG OZE

Masz pytania, potrzebujesz pomocy, informacji? Wypełnij formularz

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania? Skontaktuj się z działem technicznym PG OZE!

    ul. Pawliczka 25
    41-800 Zabrze

    +48 731 244 997
    Pracujemy w godzinach 7-15

    ul. Pawliczka 25
    41-800 Zabrze

    +48 731 244 997
    Pracujemy w godzinach 7-15